Koulutusta ja konsultointia
Mikä on koulutuksen ja konsultoinnin ero? Yleensä on parempi, että osaaminen jää yritykseen eikä jokaiseen muutokseen tarvita konsulttia. Käyttöönottovaiheissa on kuitenkin paljon asioita, joita ei tarvitse tehdä kuin kerran, joten niiden opetteluun ei kannata käyttää aikaa. Samalla tavalla vianselvitys on kertaluontoinen työ, joka ei toistu (ainakaan pitäisi) samanlaisena. Joka tapauksessa asiakkaalle jää aina dokumentaatio siitä mitä on havaittu, mitä on tehty, mihin pitää jatkossa kiinnittää huomiota.
Käyttäjien koulutus
- Toimistosovellukset: tekstinkäsittely, esitysohjelmat, taulukkolaskenta, tietokannat ja kortistot käyttäen Microsoft Office, OpenOffice/LibreOffice tai Applen Pages, Numbers tai Keynote -sovelluksia
Erityisesti Excel aina peruskäyttövinkeistä OLAP-kuutiohin, PowerPivotiin ja makroihin - Sähköiset lomakkeet: PDF, Word, HTML ja InfoPath -lomakkeet sekä tietojen jatkokäsittely
- Verkkosisällöntuotanto: SharePoint, WordPress, Drupal tai ihan perinteinen HTML, CSS & JavaScript
- Prosessien kuvaus: MS Visio, Business Process Modeling Notation eli BPMN
- Projektisuunnittelu: MS Project, ketterät menetelmät kuten Scrum
Kouluttajana toimii Petri Riihikallio
Konsultointi
- Verkkoratkaisujen suunnittelu ja vianselvitys, erityisesti langattomien WLAN-verkkojen hallinta
- Palvelinratkaisujen suunnittelu ja kehitystyö Windows Server, Linux tai MacOS -ympäristöissä
- Laitehallinta ja ylläpito, erityisesti mobiililaitteiden etähallinta
- Pilvipalvelujen käyttöönotto – Office 365 tai infrapilvialustat AWS, Azure, Google Cloud tai OpenStack
- Business Intelligence -ratkaisut Microsoftin työkaluilla: SQL Server, Analysis Server, Reporting Server, Excel, PowerPivot, PowerBI